Ú†Ûرے کا نابینا پن
ÛÙ… Ø±ÙˆØ²Ù…Ø±Û Ú©ÛŒ زندگی میں بÛت سے لوگوں Ú©Ùˆ ملتے Ûیں اور ÛÙˆ سکتا ÛÛ’ Ú©Û Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ÙˆÙ‚Øª گزرنے پر چند ایک Ú©Ùˆ دوسری ملاقات پر Ù¾Ûچاننے سے قاصر رÛیں۔ ÛŒÛ Ø§ÛŒÚ© عام اور قابل٠ÙÛÙ… امر ÛÛ’Û” تاÛÙ… ÛŒÛ ØªØµÙˆØ± Ú©Û Ùرد اپنے دوستوں، والدین اور شریک Ø+یات Ú©Û’ Ú†Ûروں Ú©Ùˆ شناخت کرنے Ú©Û’ قابل Ù†Û Ø±ÛÛ’ کس قدر خو٠ناک ÛÛ’Û” اسی طرØ+ ÛŒÛ Ø®ÛŒØ§Ù„ Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ Ú©Û’ بچے Ú©Ùˆ آپ ÛÛŒ Ú©ÛŒ شناخت میں مشکل ÛÙˆ کتنا اندوÛناک ÛÛ’Û” دراصل ÛŒÛ Ù…Ù…Ú©Ù† ÛÛ’ اور اس خلل Ú©Ùˆ Ú†Ûرے کا نابینا پن (Prosopagnosia) Ú©Ûا جاتا ÛÛ’Û” اس میں Ùرد لوگوں Ú©Û’ Ú†Ûرے Ù†Ûیں Ù¾Ûچان پاتا۔ اس میں Ú†Ûرے Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø¯ÙˆØ³Ø±ÛŒ چیزوں کا ادراک اورÙÛÙ… عام طور پر متاثر Ù†Ûیں Ûوتا۔Ùرد مختل٠اشیا میں تمیز کر سکتا ÛÛ’ لیکن ØµØ±Ù ÛŒÛ Ø§ÛŒÚ© کمزوری اس Ú©ÛŒ زندگی Ú©Ùˆ انتÛائی دشوار بنا دیتی ÛÛ’ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù† معاشرے میں رÛتا ÛÛ’ اور اسے دوسروںسے میل ملاپ Ú©ÛŒ ضرورت Ûوتی ÛÛ’Û” اس میں مبتلا بیشتر اÙراد اپنے اÛل٠خانÛØŒ شریک٠Ø+یات یا دوستوں Ú©Ùˆ Ù¾Ûچاننے Ú©Û’ لیے متبادل طریقے استعمال کرتے Ûیں۔ ÙˆÛ Ø§Ù† Ú©Û’ چلنے Ú©Û’ انداز، بالوں Ú©Û’ سٹائل، آواز یا Ú©Ù¾Ú‘ÙˆÚº Ú©Û’ طرز سے مدد لیتے Ûیں۔مشکل ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û’ انÛÛŒ لوگوں پر کارآمد ÛÙˆ سکتے Ûیں جن سے Ù¾ÛÙ„Û’ واقÙیت ÛÙˆÛ” اب اگر Ú©Ùˆ ئی ناواق٠انجانے مقام پر ملتا ÛÛ’ تو کیا کیا جائے! اس خلل Ú©ÛŒ شدت Ú©Ù… یا Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ÛÙˆ سکتی ÛÛ’Û” مجموعی طور پر امریکا میں اڑھائی Ùیصد آبادی اس میں مبتلا ÛÛ’Û” مختل٠ممالک Ú©ÛŒ آبادی میں اس کا تناسب مختل٠ÛÙˆ سکتا ÛÛ’Û” اس سلسلے میں پاکستان میں اعدادوشمار کا Ùقدان ÛÛ’Û” اثرات: اگر آپ کسی قریبی دوست یا جاننے والے سے یوں Ú¯Ùتگو کریں جیسے جانتے ÛÛŒ Ù†Ûیں تو ÙˆÛ ÛŒÙ‚ÛŒÙ†Ø§ نالاں ÛÙˆ گا۔ Ú†Ûرے Ú©Û’ نابینا پن میں مبتلا اÙراد اسی لیے دوسروں سے ملنے جلنے سے گریزاں Ûوتے Ûیں۔ ان میں معاشرتی تشویش کا خلل (سوشل اینگزائٹی ڈس آرڈر) بھی Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ûوتا ÛÛ’Û” ÙˆÛ ÚˆØ±Û’ رÛتے Ûیں Ú©Û Ú©Ûیں ÙˆÛ Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù„ÙˆÚ¯ÙˆÚº Ú©Û’ درمیان جائیں اور ناگÛانی صورت٠Ø+ال سے ان کا ÙˆØ§Ø³Ø·Û Ù¾Ú‘ جائے۔ انÛیں دوسروں سے تعلقات بنانے Ú©Û’ ساتھ ساتھ کیرئیر میں مشکلات پیش آتی Ûیں۔ ایسے اÙراد میں یاسیت بھی عام Ûوتی ÛÛ’Û” Ú†Ûرے Ú©Û’ نابینا پن میں مبتلا بعض اÙراد Ú†Ûرے Ú©Û’ بعض تاثرات Ù†Ûیں Ù¾Ûچان پاتے یا انÛیں عمر اور صن٠کا Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø²Û Ù„Ú¯Ø§Ù†Û’ میں دشواری Ûوتی ÛÛ’Û” اس میں مبتلا Ùرد Ú©Ùˆ مختل٠چیزوں Ú©Ùˆ Ù¾Ûچاننے میں بھی دشواری ÛÙˆ سکتی ÛÛ’ جیسا Ú©Û Ú©Ø§Ø± یا عمارت۔ بÛت سے اÙراد Ú©Ùˆ راستوں کا پتا Ù†Ûیں چلتا۔ ÙˆÛ Ø²Ø§ÙˆÛŒÛ’ یا Ùاصلے کا درست Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø²Û Ù†Ûیں کر پاتے۔ سÙر Ú©Û’ دوران انÛیں اÛÙ… Ø¬Ú¯Û ÛŒØ§ مقامات Ú©Ùˆ یاد کرنے میں دشواری Ûوتی ÛÛ’Û” اس خلل میں یوں بھی Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ùرد Ùلم یا ٹیلی ویژن پروگرامز Ú©Û’ پلاٹ Ú©Ùˆ سمجھ Ù†Û Ù¾Ø§Ø¦Û’Û” اس Ú©ÛŒ بنیادی ÙˆØ¬Û Ú©Ø±Ø¯Ø§Ø±ÙˆÚº Ú©Û’ Ú†Ûروں Ú©ÛŒ شناخت Ù†Û Ú©Ø± پانا ÛÛ’Û” وجوÛات اور اقسام: ابتدائی طور پر خیال کیا جاتا تھا Ú©Û ÛŒÛ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ø³Ø± میں چوٹ Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ پیدا Ûوتا ÛÛ’Û” لیکن تØ+قیقات سے معلوم Ûوا Ú©Û Ø¬ØªÙ†Ø§ سمجھا جاتا تھا اس سے Ú©Ûیں Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù„ÙˆÚ¯ دماغی چوٹ Ú©Û’ بغیر Ú†Ûرے Ú©Û’ نابینا پن میں مبتلا Ûوتے Ûیں۔ اس Ú©ÛŒ دو اقسام Ûیں جن میں سے ایک Ø+اصل Ú©Ø±Ø¯Û ÛŒØ§ ایکوائرڈ Ú©Ûلاتا ÛÛ’ اور دوسری ڈویلپمنٹل۔ ایکوائرڈ دماغ Ú©Û’ اس Ø+صے Ú©Ùˆ Ù¾ÛÙ†Ú†Ù†Û’ والے نقصان سے Ûوتا ÛÛ’ جسے اوسکی پیٹو-ٹمپورل لوب Ú©Ûتے Ûیں۔ اگر بلوغت میں دماغی چوٹ سے ÛŒÛ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ù¾ÛŒØ¯Ø§ ÛÙˆ تو Ùرد Ú©Ùˆ معلوم Ûوجاتا ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ú†Ûرے شناخت کرنے Ú©ÛŒ صلاØ+یت سے Ù…Ø+روم ÛÙˆ چکا ÛÛ’ Ø§Ù„Ø¨ØªÛ Ø¨Ú†Ù¾Ù† میں ایسا Ûونے سے ممکن ÛÛ’ اسے اپنے اس خلل کا پتا ÛÛŒ Ù†Û Ú†Ù„Û’Û” ڈویلپمنٹل کسی دماغی ضرب Ú©Û’ بغیر Ûوتا ÛÛ’ اور اس کا سبب جیناتی Ûوسکتا ÛÛ’ Û” اس Ú©Û’ نسل در نسل منتقل Ûونے کا امکان Ûوتا ÛÛ’Û” اکثر دیکھا گیا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ مشکل Ú©Û’ شکار اÙراد Ú©Û’ بھائی بÛنوں یا والدین Ú©Ùˆ بھی ÛŒÛ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û ÛوتاÛÛ’Û” تشخیص: اگر آپ Ú©Ùˆ Ú†Ûروں Ú©ÛŒ شناخت میں Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ù¾ÛŒØ´ آ رÛÛŒ ÛÙˆ تو ڈاکٹر عموماً کلینکل نیورو سائیکالوجسٹ سے رجوع کرنے کا Ú©Ûتے Ûیں۔ اس سلسلے میں متعدد ٹیسٹ کیے جاتے Ûیں جن سے Ù¾Ûچاننے سمیت دیگر صلاØ+یتوں کا Ø¬Ø§Ø¦Ø²Û Ù„ÛŒØ§ جاتا ÛÛ’Û” مثال Ú©Û’ طور پرکسی ایسے Ú†Ûرے Ú©Ùˆ دکھایا جائے جسے آپ Ù†Û’ Ù¾ÛÙ„Û’ Ù†Û Ø¯ÛŒÚ©Ú¾Ø§ ÛÙˆ اور پھر اسے Ù¾Ûچاننے کا Ú©Ûا جائے۔ مشÛور Ú†Ûروں Ú©ÛŒ شناخت کرائی جائے۔ Ú†Ûروں Ú©Û’ مابین مماثلتوں اور امتیاز Ú©ÛŒ نشاندÛÛŒ کا Ú©Ûا جائے۔ عمر، صن٠اور جذباتی تاثرات کا Ø¬Ø§Ø¦Ø²Û Ù„ÛŒÙ†Û’ Ú©ÛŒ مشق کرائی جائے۔ علاج: بدقسمتی سے اس کا کوئی تسلیم Ø´Ø¯Û Ø¹Ù„Ø§Ø¬ Ù†Ûیں تاÛÙ… بÛتری Ú©Û’ لیے مختل٠طریقے اپنائے جاتے Ûیں اور خصوصی تربیتی پروگرام بھی ترتیب دیے جاتے Ûیں۔ مبتلا اÙراد Ú©Ùˆ اس مسئلے Ú©Û’ ساتھ زندگی گزارنے اور پیش آنے والے مشکلات سے نپٹنے Ú©ÛŒ تربیت دی جاتی ÛÛ’Û” کیا آپ Ú©Û’ بچے Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û ÛÛ’ØŸ:بچوں میں اس مسئلے Ú©ÛŒ تشخیص آسان Ù†Ûیں ÛÙˆ تی، لیکن Ú©Ú†Ú¾ علامات ایسی Ûیں جنÛیں نظر انداز Ù†Ûیں کرنا چاÛیے۔ مثلاً Ø¨Ú†Û Ø§Ú†Ø§Ù†Ú© ملنے پر جان Ù¾Ûچان والے لوگوں Ú©Ùˆ شناخت Ù†Û Ú©Ø± سکے۔ ÙˆÛ Ø¹ÙˆØ§Ù…ÛŒ مقامات پر جانے سے گریزاں ÛÙˆÛ” جب آپ اسے سکول لینے جائیں تو ÙˆÛ Ø§Ù“Ù¾ Ú©Û’ Ûاتھ Ûلانے کا انتظار کرے۔ سکول میں اسے دوسروں سے ملنے جلنے اور دوست بنانے میں دشواری ÛÙˆÛ” اسے Ùلم یا Ù¹ÛŒ ÙˆÛŒ شوز Ú©Û’ پلاٹ Ú©Ùˆ سمجھنے میں مشکل ÛÙˆÛ”